Referat av badmintonspel

Katja, Ellen och jag hade bestämt oss för att vara lite nyttiga och träna. Badminton kändes som ett bra alternativ och bana bokades på Fjäderborgen.

Ganska snart blev det konstaterat att det var träning bara att ta sig dit upp. Svårintagen fästning med andra ord. Ellen bestämde sig för att om det någon gång blev krig skulle hon gömma sig där. Jag var snabb att hålla med.

Efter att ha pustat ut lite och bytt om var vi redo att börja spela! Ellen iklädd Swedish Army tröja "orkar lite mer" var på gång som självaste Markoolio i lumpakläder. Katja inledde det hela med att ha sönder sin vattenflaska. Uppvärmning skedde under glada miner och jag var mäkta stolt över att mina servar satt som ett smäck! :) Vi bestämde oss för att köra små matcher sinsemellan, först till tio vann. Medan två spelade satt den andra på domarstolen och höll reda på poäng genom att använda "flärpar" med siffor som man fällde ut. Mycket proffsigt!

Ellen tog i för kung och fosterland och jag med såklart! Katja kämpade på och konstaterade att det var tur att hon inte var en dålig förlorare i alla fall! :) Kampen mellan mig och Ellen var mycket hård och jämn, men jag har för mig att det slutade jämnt med två vinster var.

När timmen nästan var till ända var vi så trötta att jag inte orkade springa efter bollen mer, Katja satt ner och spelade och trots Ellens härliga budskap på sin Armytröja orkade hon inte mer! Vi var alla tre mycket nöjda med badmintonspelet och kan varmt rekommendera detta till andra ototo-medlemmar!

/Catrine

image57

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0