Allmänna funderingar kring livet

Varför finns det på bussar finns det alltid klisterlappar nära chaförren där det står tex "stå inte inom gulmarkerat område". På alla bussar ut till kungälv finns det en gul klisterlapp där det står "Nigning", vad kan detta betyda? Är det meningen att man ska niga för busschaffören?

Och eftersom vi läser lite om kemi så måste det emellanåt dyka upp några funderingar kring livet och kemin i detta. En fundering som jag fortfarande inte har fått någon klarhet i är detta med SIV-regeln. För ni som inte är helt innsatta i detta så står SIV för syra-i- vatten, detta är ordningen som man ska förja vid blandning av syra och vatten, om man istället häller vatten i syra är detta krafigt värmeutvecklande och mycket farligt.
Denna nyårsdagen började med ett besök på/över toaletten och mitt i allt mitt lidande så kom jag att tänka på att det är ju tur att det kommer magsyra i vatten för då blir det ju ingen värmeutveckling, men sen så vände jag på detta o tänkte hur kan man dricka vatten? Borde det inte bli varmt i magen?
 


Kommentarer
Postat av: Catty

Wow, här händer det grejer i bloggen! Roligt att läsa om allmänna funderingar. Men skall alla inlägg vara anonyma framöver??? Nope, vi måste stå upp för vilka vi är TJEJER!!! :)

2008-02-19 @ 17:33:41
Postat av: Catty

Förresten.. Jag tror att man skall niga, det gör jag varje gång jag går på en buss! Artig skall man alltid vara!

2008-02-19 @ 17:34:23
Postat av: Anna

Det finns bara en som sitter och tänker kemiska reaktioner samtidigt som hon spyr. Känner en stor lycka över att vara vän med denna tjej. Hahaha!

2008-02-19 @ 19:21:38
Postat av: christin

ja det är min dotter...alltid artig

2008-02-22 @ 20:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0