Årets melodifestival-vad!

Här kommer ett inlägg jag trodde var borta för evigt men av nån konstig anledning hittade jag halva i vår utkastlista. Detta skrevs 03.00 natten efter första deltävlingen i melodifestivalen.


Jaha, då var det dags. Redan efter första deltvälingen har två av oss redan hittat våra favoriter.
Katte som är något av en melodifestivaladdict blev totalt förälskad i sin idol Amy Diamant med låten Thank You.
Eftersom jag är en storhatare av den moderna varianten av melodifestival är mitt vinnarval något av en protest mot tävligen. Min lilla skyddsling under det här jippot kommer vara vår alldeles egna Christer "Dansbandskungen" Sjögren med låten I love Europe. Efter att ha suttit och skällt ut Catty för att hon gillar melodifestivalen (stackars henne, men hon fick ta min vrede) runt midnatt kom vi fram till att vi skulle hedra vår artist om denne vann genom ett vad. Tack vare att Cattys mipster var i stan på besök och dessutom var ute och härjade på technofest, kom jag på temat.
Vinner Amy Diamant Eurovision Song Contest ser vi Catte i Nicklas väldigt fina lackkläder under en hel dag. Vinner Dansbandskungen ska jag gestalta en av de här självlysande ravemänniskorna som dog ut nån gång under sena 90-talet.

Som en hint till er andra flicks vill jag bara säga, hitta er egna favvo och ge er in i vadet. Kan bli en intressant final att titta på.

//Anna

Kommentarer
Postat av: Catty

Oh yeah, kom igen nu chics!

jag vet ju t.ex att Katja gillade den ryska tjejen som sjöng om vodka (kanske inte en så stor överraskning, då hon ju är från Finland), men tyvärr gick ju inte hon vidare... så katja, välj en favorit o gå med i vadet! =)

2008-02-19 @ 19:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0