Ett av Ellens äckelpåstående!

Då var det dags igen. Ellen delar med sig av sina tankar, denna gång var det i kategorin ÄCKLIGT!

Jag, som alla andra, har drabbats av dom här bacillierna som döpt sig själva till förkylning. Dvs bacill "snor", bacill "ont i halsen" och bacill "hosta", bacill "seg i skallen" försöker oxå hålla till i det här gänget.
 
Jag, som den otroligt sjuka människa jag är, gick och beklagade mig för Ellen om hur mycket jag hatade snor, men uttryckte även att det var tur att det fanns eftersom att det är en försvarmekanism vid förkylning, bla bla bla. Ellen visste faktiskt inte detta, hon vet ju bara konstiga saker, så hon blev nog glad över lärdomen. Men vi spann vidare på det där och jag snackade om att vi sväljer ju grymt mycket snor när detta finns i svaljet å grejer, vilket är jäkligt äckligt i sig. Men det var då lampan tändes över Ellens huvud.

-Ja, men nu när du säger det, jag är ju verkligen aldrig hungrig när jag är förkyld!

Jag bad henne raskt hålla tyst då en bild av en snorslavsande Ellen poppade upp i huvudet. Men hon har säkert rätt den där flickan, några tuggor mat spar man nog in på då snor tar upp en liten del av maggen under förkylning.

Ville inte gå och bära på denna horibla bild för mig själv så nu kan även ni andra titta snett på Ellen vid lunchbordet resten av veckan.
Eller på mig, det är ju faktiskt jag som är snorig. Usch!

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0