Pasta med spenat- och ostsås!

Samma dag som min första dag på IKEA föddes mitt magiska pastasåsrecept, sååå gott! :) (Tog ca en kvart att göra)

Ingredienser: (räcker till 3-4 portioner)
frusen spenat (tror man kan ha färsk också)
fetaost (eller annan ost man gillar)
buljong
vitlök
margarin
mjöl
ev. creme fraiche

Smält ca 2 matskedar margarin i en stekpanna, häll på litta mjöl och rör om tills det är slätt (skruva ner värmen på spisen). Tillsätt ca 3 dl vatten och en buljongtärning. Rör om. Häll i några frysta klumpar spenat, jag tog kanske 8 stycken och rör om. Häll på lite mer vatten. Efter en stund när spenaten börjat tina lite, häll på fetaost i bitar (eller annan ost) och pressa i en klyfta vitlök och rör ihop. Tillsätt eventuellt mer vatten efter hand. När all spenat var smält hällde jag på några rejäla klickar creme fraiche också. Smaka av och tadaaa färdigt!

Serveras med valfri form av pasta och eventuellt ett nygräddat vitlöksbröd!

Smaklig måltid

//Catrine

Kommentarer
Postat av: Don the Unruled

Ja den var fasikens god!

2008-03-12 @ 22:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0