OTOTO listar roliga händelser

Ett inlägg jag funderat länge på är vilka tre händelser jag tycker varit roligast under åren som gått. Och då menar jag inte händelser som "oooh, vad roligt vi hade på Kajsas kalas" utan mer specifikt som "oooh, vad roligt det var när Angelika skulle blåsa upp ballonger på Kajsas kalas". Det skall även vara händelser som alla känner till och mer eller mindre varit delaktiga i. Jag är fortfarande lite osäker på vilken episod som hamnar på tredjeplats, men jag tror att jag har bestämt mig nu. Håll tillgodo!

Nummer 1
Kajsa imiterar SOO

Kajsa är mästarnas mästare på imitationer, som vi alla känner till. Den mest lyckade imitationen hittills har tveklöst varit den av SOO. Men monoton, mörk stämma talar Kajsa om att hon är "jääävligt bra på det jag gör" medan hon tar en slurk ur Friskisflaskan och en joggingtur runt berget. (Trots att kvinnligt bukfett är bra inför amningen.)

Nummer 2
Angelika imiterar Omid

Angelika har inte hållt sig framme med imitationer i samma utsträckning som Kajsa, men när hon väl gör det - då gör hon det bra! Vilken klockren efterapning av vår käre, numera försvunne, klasskamrat. Angelika träffar precis rätt då hon föreställer en leende Omid på dansgolvet med begränsade armsvängningar. Vi hoppas att det går bra till dig, Omid!

Nummer 3

Annas bundisskap med Gerd

Mina och Annas bravader i labbet är fantastiskt roliga i sig, mycket roligt finns att bjuda på, men det bästa var nog när Anna envist kallade labansvariga Jill för Gerd. Min och Annas klantighet i Chalmers laborationssalar ledde till mycken förstörd laborationsutrustning, vilket i sin tur ledde till Annas utvecklan av frändskap med Fröken Jill med de alltför korta manchesterbyxorna. Att det tog Anna flera labtillfällen att inse att hon döpt om damen ifråga, gjorde det hela ännu roligare. Och att sedan alla laboranter SAMT laborationshandledaren började kalla henne Gerd var pricken över i:et.

Bubblare:
(händelser som är roliga, men som inte riktigt kvalificerade sig på listan, av olika skäl)
Ellens och mina cykelpumpshistorier
Ellens uttalande om att "snorkla kokain"
Kajsa lyssnar på "kvällens låt" i Martins hörlurar, som sprängdes efter en hård kväll i Eklanda Bel Air
Kajsa döper om sig till Helen

Ototosar! Sätt igång och lista era hittills tre bästa händelser!

/Catrine

Kommentarer
Postat av: Anna

Hon HETTE Gerd!!! eller?

2009-10-19 @ 15:58:42
Postat av: Angelika

HAHAHAHA

2009-10-21 @ 15:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0